onsdag 31 augusti 2011

Underbara fynd

Oj, vad det är härligt med fynd! Ja, allra helst unika gamla skavda loppisfynd. Som denna skål - ett av sommarens bästa loppisfynd. Hittad på en gårdsloppis ute på Västgötaslätten för ett par tior. Det är inte så ofta jag har möjlighet att svänga av när jag ser de där handskrivna skyltarna utmed vägkanterna på sommaren. Ofta funkar det inte för att vi redan är sent ute eller så har precis Nathalie somnat eller så har jag inga kontanter på mig. Men denna gång stämde allt och det var en helt underbar gårdsloppis och jag gjorde massor av fynd!


Duken är fyndad i en Hemtex-butik som stängde igen för en månadsedan. Gillar gåsöga-mönstret och att det egentligen inte rimmar så bra med den blåblommönstrade skålen. De gråvita stenarna samlade barnen på Kreta i somras.

Nu har jag jobbat tre dagar på det nya stället. Det känns jättebra men oj, vad trött jag är på kvällarna. Alla intryck, all information och alla nya idéer och tankar gör att jag stupar i säng tidigare än vanligt.

Kram på er



Inga kommentarer: