fredag 30 oktober 2009

Jag längtar till advent


Julen i all ära men det är advent jag längtar efter mest! Vita glänsande ljus, stora stjärnor i fönstren, hyacinter och julrosor nerstoppade i mossa och massor med mys och glöggfester! Vi tjuvstartade redan igår. Eftersom jag inte packat upp glöggmuggarna ännu fick vi dricka ur kaffekoppar men det gick det med. Till glöggen mumsade vi svärmors goda pepparkakor.

Nu funderar jag på årets adventspyssel. Siffror i zink bundna på tjocka vita blockljus med grön mossa och vita pärlor på min stora spegelbricka mitt på matbordet är givet. Jag ska inhandla två nya stjärnor till fönstrena ut mot gatan och så hoppas jag att vi får färdigtapetserat i vardagsrummet så att vi kan måla och få upp några hyllor och mysprylar. Vill handla vita hyacinter redan nu - tror inte att jag kan bli trött på hyacinter trots att det är nästan två månader kvar till jul. Vi får se, kanske blir det ett par hyacinter redan idag - 30 oktober=)

Zinksiffrorna är från Nordljus och kostar 49 kronor.

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Nej, inte ser man fram emot bara själva julhelgen! Det är nästan bäst i december före jul när man får gå och pyssla och göra julfint. Har redan köpt en till ny pappstjärna som jag ser fram emot att hänga emot, men jag får väl behärska mig ett tag till!

Tack för dina otroligt snälla och medkännande ord hos mig, och roligt att du gav dig till känna! Jag försöker för fullt att skaka av mig det negativa, och fokusera på allt himla positivt beröm som jag också fick. Varför ska det vara svårast att komma ihåg?!

Lena sa...

Hej!
Ny läsare av din blogg här.. :)

Jag längtar också till advent!
Pepparkakor,glögg,julmust,många tända ljus,vita hyacinter...mys!

Ha så gott!
Lena
Ps!
jättesöt filt du har gjort

Saskia ♥ Stipje ♥ sa...

verry nice.
Stipje from Holland