söndag 19 september 2010

Sista doften av sommaren

Igår tog vi in våra sista stackars luktärter. De står på en tavellist i matrummet och sprider lite solsken och ljuvlig sommardoft. Jag älskar verkligen doften av luktärt och planerar att så mycket mer nästa vår.


Här står även tavlan som jag fick av min mamma i trettioårspresent. Förgätmigej är en annan favoritblomma ;-)

Hoppas ni haft en härlig helg! Vi har just kommit hem från en promenad till vallokalen och till lekplatsen. Den sköna höstsolen har försvunnit och det känns som att det redan är kväll. Kram på er.

5 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan.

Luktärter, riktigt känner doften av sommar!
Vackra är de också.

Nu vräker regnet ner här, skönt att vi kom iväg förut ner till röstningslokalen.

Ha det gott.
Kram Anneli.

Lena sa...

Lite vemodigt men vackert med sista luktärten..
Jag måste också bara så fler till nästa sommar..

Hoppas att du får en fin vecka!

Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

Vad tråkigt luktärtor är ju bara så underbara.Jag ska sätta såna till nästa sommar.Hoppas att du för en skön start på nya veckan.Kram Rita ♥

Handgjorda drömmar sa...

Ja, nu gäller det att ta varje tillfälle av sommarslutet.
Vilken jättefin tavla du fått!
Härligt somrig =)
Ha en fin måndag, Kram Marie

ulrika sa...

Vist är det härligt att njuta av den sista sommaren, hösten är vacker på det sättet.
Ulrika