måndag 30 november 2009

Måndagsrusk kräver tända ljus!

Det här stora blockljuset fick jag i present förra helgen. Jag har piffat till det med ett notblad, tunn spetstråd fyndad på loppis och ett eget pysslat hjärta. Ljuset står på ett gammalt snett fat på fot med fin patina som jag hittat på loppis för tio kronor. Bakom skymtar ni en inslagen kruka i gammalt brunt presentpapper, ruffigt brunt snöre, ett litet spetsband och en liten reva notblad. Vet inte vad det är för melodi men tycker att det är otroligt snyggt med blad från gamla notböcker!


Gjorde en hel bunt med hjärtan i lera från Panduro som jag kavlat på ett spetsband. De ska få fina band och hänga i granen. Superenkelt men ändå vackert!

Hoppas att ni haft en härlig adventhelg. Vi har tagit det ganska lugnt med vänner på middag på lördagen och picknick i skogen på söndagen.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej!
Vad fint med notpapper runt ljuset:)

Roligt att du är med i min tävling!

Ha en trevlig vecka,

Kram Jenny

Hem och Lycka sa...

Vad fint!

kram