torsdag 11 mars 2010

Underbara vårdag

Idag har vi haft en helt underbart härlig vårdag med takdropp och lite solning i trädgården. Jag drog ut en soffa från altanen och ställde den på en liten smal uppskottad stig i solen. Båda barnen sov i vagnen efter att vi varit nere i Nohagaparken och matat änderna och klappat hängbukssvinen. Efter mindre än fem minuter vaknade den ena och efter ytterligare fem minuter vaknade den andra men den korta tiden på soffan i vårsolen var alldeles alldeles underbar;-)

Hoppas ni också haft en härlig dag! Inomhus lyser vårblommorna även nu på kvällen. Vi har vita tulpaner, påskliljor, vita ranunkler och två vackra kvistar magnolia som jag fick av min mamma igår. Min dröm är en alldeles egen praktmagnolia utanför köksfönstret. Kanske, kanske kan det bli verklighet senare i vår;-)

3 kommentarer:

Noamaja sa...

Jaa, det härliga ljuset och blommorna man får köpa! Underbart!

Handväskkroken är ju heeelt underbar! Undrar just om de har en webshop...? Måste genast kolla!

Ha det fint och fortsätt njut att världen vaknar från vintern;-)

Kram,
A

Mot nya äventyr ! sa...

Visst är det underbart med både sol och blommor !!
Det gör gott i själen ! *smile*
Ha en fin helg ! Helen :0)

Cathrin sa...

Vårblommor gör mitt liv lyckligare... :) Och självklart skall du ha en magnolia. Vi har en på framsidan. Det är ju Lund det här... Men så otroligt besviken jag blev första sommaren. Det var ju en lila stjärnmagnolia vi hade och inte den vita jag trodde. Lite snopet, men den är fin ändå.

Och jag är så nyfiken på ert kök!!! Men känner allt för väl igen det där med hur svårt det är att få till bilder. Har ju fortfarande inte visat mitt köksfönster...

Ha en riktit skön helg!
Kram!
Cathrin