torsdag 28 januari 2010

Grytlappar

I tisdags blev jag sugen på att virka och kom på att vi behövde nya grytlappar. Letade bland mina garner men hittade bara några få i bomull. Det var ganska sent och alla affärer var stängda så jag fick helt enkelt ta vadsom fanns hemma. Det blev därför två rosa/limegröna grytlappar, en rektangulär och en rund.

Grytlappsvirkningen gav mersmak så igår, precis innan garnaffären stängde, smet jag in och köpte på mig lite mer garn. På kvällen virkade jag de röd/vita grytlapparna och i eftermiddag ska de ges bort till vår alldeles egen lilla polis! Min svägerska blev klar polis i helgen och idag ska vi dit och fira! Hon har rött som accentfärg i sitt hem så jag tror att grytlapparna passar bra! Dessutom ska hon få något rött från underbara Rice!

Nu måste jag fixa i ordning lite här hemma. Det är verkligen kaos! Har varit iväg med mammagruppen och promenerade hem i det underbara solskenet. Nu sover Nathalie i sin säng så jag måste passa på att plocka undan lite sedan kanske det blir en eller två grytlappar till. Haha, I´m addicted! Ha det så bra alla!

6 kommentarer:

Sofia sa...

Jag vet inte hur man gör :(
Skulle behöva en sysselsättning kvällstid, det blir alldeles för mycket tv!
Men det är ganska lätt va?

Mia sa...

Vilka söta grytlappar jag gillar den grön rosa den får mig att längta efter våren. Trevligt att ni har fått lite sol vi har haft snö kaos hela dagen så Elliot fick vara hemma från skolan.
Visst är det kul att virka en bästa avkopplingen på kvällen. Just nu virkar jag lock till min knappburkar.
Du får ha en trevlig kväll./Mia

Cathrin sa...

Ha, ha nu är du också fast! För virkning är en drog. En rolig och trevlig en, men likväl beroendeframkallande. Nu blev jag sugen på att virka grytlappar. (Jag har ju löjligt svårt att avsluta mina projekt men har ju virkat klart min matta (!) så nu får jag göra något annat)
Hoppas grytlapparna uppskattas (gör de säkert) för de är verkligen jättefina!

Ha en fin kväll!
Cathrin

Jenny sa...

Hej Claudia!

Då ses vi kanske nån gång, vad kul:)
Vilka fina grytlappar du gjort, härliga färger!

Vad duktig din svägerska är som klarat av polisutbildningen:)

Ha en trevlig fredag!

Kram Jenny

Anneli sa...

hej
vad kul att du hittade mig och jag hit, kan vi byta och sno virkidéer av varandra...är alltid kul
kram

Anneli sa...

Hejsan.

Jättesöta grytlappar.
Visst är det skoj att virka!!!
Det blir som ett beroende.

Ursäkta att jag dröjt lite med svaret på din fråga angående Alingsås.
Mina barn är stora nu men jag tyckte alltid om att besöka Nolhaga park.
Där finns djurpark, barnens zoo,lekpark, minigolf, cafè, simhall,ja, det mesta som passar en familj.
Det finns också en fin lekplats i Plantaget, nästan mitt i stan.
Så har vi ju badplatserna, Lygnared och Lövekulle.
Hjortgården är också ett mysigt friluftsområde med en fin sjö.

Kommer nog inte på så mycket mer nu...
Får återkomma...
Ha det gott,
Kram Anneli.