söndag 21 februari 2010

Grönbergsinteriör





Alla bilder är lånade från Grönbergsinterörs blogg

Min favoritbutik alla kategorier är underbara Grönbergsinteriör högt upp på Kungsgatan i Göteborg. Här inne kan jag drömma mig bort länge länge. Ibland tar jag tre varv i butiken för att vara säker på att jag inte missat något;-) Tyvärr kan jag inte ta mig till butiken lika ofta nu som när vi bodde i Göteborg, istället får jag lite Grönbergsdos av deras fina blogg. Kika in du också, jag lovar att du inte blir besviken! Blommor, tvålar, porslin, kuddar, dofter, ljus, vitt, rosa, grått, ljusblått, franskt och helt helt underbart! Haha, ja ni förstår att jag gillar det stället;-)

Hoppas ni har en härlig helg! Vi har blivit förkylda och lite krassliga men OS-medaljer väger ju upp ändå! Snön måste ju kommenteras också - det är ju inte klokt! I förmiddags gjorde jag och Noah iordning en bricka med äppelklyftor och rågbrödssmulor till småfåglarna. Noah tycker så synd om fåglarna och rådjuren som inte hittar någon mat nu när snön täcker marken. Han till och med drömmer om dem på näterna och i natt sa han "bambi sover i skogen" i sömnen när sambon var inne och stoppade om honom. Gullunge!

Kram

7 kommentarer:

Millas hem sa...

Mmm, den är mysig! Och så doftar det alltid så gott där!

Kramis

Mia sa...

Vilken mysigt butik skall försöka ta mig dit nästa gång vi åker till Göteborg.
Mat till fåglarna glömmer jag hela tiden, vi har en påse med frön som behöver komma ut men har inget att lägga dem i. Så sött av honom att tänka på djuren.

Du får ha en trevlig söndagkväll.

Love and be proud sa...

Vilka härliga färger!!! :)

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh vilken underbar butik! Måste jag komma ihåg att besöka nångång :)

Tack för svar om fönstren, jag gillar att det även är gammeldags beslag på och inte såna trista nya hadntag! Har du nummer eller länk till företaget, så mottager jag det tacksam, ha en fin vinterdag, kram Lina

Jenny sa...

Åh Grönbergs är sån underbar butik..jag var oxå där oftare när jag bodde inne i Göteborg:)

Vad gulligt av din son att tänka på fåglarna och rådjuren, de har det verkligen inte lätt nu.Min sambo tog sig ut på vägarna igår och åkte in till Alingsås (Jordnära) o köpte viltpellets som vi la ut till rådjuren,vi har 3 stycken som bor i skogen ovanför vårt hus.

Ha en trevlig vecka!

Kram Jenny

fröken knopp sa...

åhh den där butiken får jag inte missa näst jag är i göteborg... Verkar va ljuvlig!! ska genast kika in på deras blogg..:)

Varma Kramar Elin

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, visst är det en helt underbart butik! Förstår verkligen det där med tre varv... :-) Och så fina bilder! En massa härlig inspiration.