tisdag 2 februari 2010

Vår kökshylla


Som ni vet så grejar vi med vårt kök just nu. Det känns redan luftigare och ljusare även om det är en hel del kvar att göra. Visar en bild från en av hyllorna som kommit upp på en vägg med vit panel. Den ljusblå burken till vänster är min kaffeburk och kommer från House Doctor. Cacao-burken har mamma köpt för längesedan med kakao i. Där i förvarar jag kaffefilter. Kakformarna och den lilla bakgrejen (vad heter det?) är köpta på loppis. Till vänster skymtar ni min favritburk med engångsformar.

Har precis kommit hem från sjukhuset. Nathalie har öroninflammation och lätt lunginflamation. Stackars liten. Nu blir det penicilinkur och så hoppas jag att hon snart är sitt vanliga pigga och glada jag igen.

3 kommentarer:

Cathrin sa...

Usch, stackars liten. Inte kul med varken öroninflamation eller lunginflamation. Och här gnäller jag över att Oscar är förkyld och sover dåligt. Skäms lite. Hoppas hon kryar på sig! Och nu vet jag ju var jag skall göra av alla mina muffinspappersformar! Dag höll på att bli tokig på alla pappersformarna i går när han skulle sätta barnlås på understa lådan i köket. Nu får de så klart hamna i en av mina många gamla konserveringsburkar! Tack för tipset!

Cathrin

Sofia sa...

Vilka fina burkar!
Jag letar fortfarande efter den perfekta kaffeburken :)
Krama lilla tösen ifrån mig!

Fånga dagen sa...

Hallå där!
Nagg heter det, man naggar kakor med den vet du.
Vad tråkigt med sjuka barn, vi får hoppas hon blir bättre snart.
Jaa du greja med köket tar tid, det hade vi inte en tanke på att göra förrän vi fick en vatteläcka i fredags, så nu måste det treåriga golvet ut. Inte kul
Kram Lena