måndag 8 februari 2010

Vårtecken på kökshyllan

Jag tycker att färgen ljusgrön är ett tydligt vårtecken! I brist på naturens ljusgröna nyanser har jag plockat fram sockerskålen och den lilla mjölksnipan gjord av Monica Johansson och kannan från Greengate.

Tack för all omtanke! Nu är Nathalie mycket piggare och sitt vanliga glada jag! Tyvärr sitter hostan och förkylningen i fortfarande så nätterna är jobbiga men det kommer nog att gå över snart. Hoppas ni får en bra start på den nya veckan, kram.

7 kommentarer:

Mia sa...

När jag ser alla fina pasteller och prickar bli jag lite sugen på att göra om i köket. Har just nu vitt med blåa detaljer eller julen är kvar rött är det. Kanske skall börja med att ta bort den.

Skönt att Nathalie mår bättre men det är jobbigt med hosta och snuva. Här har minstingen också varit förskyld men det är han å andra sidan hela vinterhalvåret. Det räcker med att han tittar på någon som är snorig så är han det dagen efter.

Du får ha en trevlig måndag./Mia

Malin sa...

Hej!

Vilka underbart fina burkar du har! Jag gillar också gammla plåtburkar. Sen är det verkligen fint med de gröna i köket! Kul att kunna variera sig med små detalier =)

Må så gott.

Kram Malin

Anneli sa...

Hejsan.

Helt underbart fin är den gröna kannan!
Köpt var?

Håller med om att nu måste man försöka få in lite vår...

Skönt att tösen mår bättre, här hemma är min dotter krasslig.
Hon har varit förkyld i över en vecka och nu har det satt sig riktigt ordentligt i bröstet och halsen.
Hon är 16 år och har absolut inte tid att vara sjuk...

Ha det gott,
Kram Anneli.

Jenny sa...

Hej!
Vad skönt att lilla Nathalie mår bättre!

Vilken vacker keramik du har där på hyllan! Den prickiga Greengate kannan finns härhemma oxå:)

Kraam Jenny

Hannis sa...

Skönt att hon är lite piggare nu.
Hoppas att hon är helt frisk snart.

Nog tillhör pasteller våren!
Och vårkänsla får jag direkt=))
Väldigt fin sockerskål och mjölksnipa!

När man tittar på alla snö så känns våren långt bort..
Hoppas på att det ska gå fort jag!

Kram Hannis

Therese sa...

Underbara burka och nu härlig grön pastell på hyllan - tack för att du bjuder på ögongodis :-)
Det uppskattas!

Therese - Sockenvägens Söta

Vintage House sa...

Tack söta för din kommentar och mannen tar åt sig all ära:) Greengate har så ljuvliga saker kannan är så läcker.. kram kram sandra