måndag 10 maj 2010

Virkad toarullsförvaring

Jag tycker inte att det är fel att ha toarullslagret synligt i badrummet. Tvärtom. I vintras hade jag toarullarna i en zinkbalja men den försvann ut i trädgården så fort snön smälte. Nu har jag istället virkat en korg av vita lakan. Perfekt för toarullarna och jätteenkel att virka bara man är beredd på att få lite ömma fingrar. Det krävs en viss styrka att virka med lakan;-)

Hoppas ni haft en härlig helg! På onsdag åker mamma, Nathalie och jag till underbara Louisiana i Danmark. Stannar säkert en liten stund i Helsingör och tar tacksamt emot tips på fina inredningsbutiker eller antikaffärer i staden! Sköt om er! Kram

4 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilken fin förvaringskorg du virkat. Och när man har toarullarna i en sådan blir det ju bara en extra liten dekoration.

Ha det fint!

Engelska Villan sa...

Jättefin!! Håller med dig om att det är snyggt med rullarna i nån form av kärl. Funderar oxå på det nu när vi renoverar.
Fint golv ni har!!
Kram Anna

fröken knopp sa...

Så fint!!

Här hemma förvaras de i en står trådkorg..Klart att de ska vara framme..titih...
Hm..inte lätt med klåfingriga småbarns händer dock..Oj vad min vera gillar o dra ut allt pappaeret..Gäller att hålla dörren stäng..:)

Varmaste kramarna Elin

Vero sa...

Frosta Design har en massa smarta Virk-paket för den som inte kan virka (typ JAG) och jag skall faktiskt ge mig på en snygg väska hade jag tänkt.

Vi får se hur snygg den blir i slutänden. ;oP

Fin kväll önskar jag dig.